Gå til hovedinnhold

Høyt blodtrykk behandling

Diett i behandlingen av høyt blodtrykk


Når hypertensjon trenger å ta vare på riktig vekt. Noen ganger bare noen få kilo mindre, for eksempel for. for å unngå medisinering. Livsstilsendringer (mer fysisk aktivitet) bør gå hånd i hånd med gjennomføringen av et riktig kosthold.

Forsiktig! Kosten bør være lavt natriuminnhold (grense-sol) og rikt på kalium og vitamin C (fra mat - tilskudd må festes med en lege).

Dietten senker blodtrykket - spise så ofte som mulig:


     grønnsaker og frukt - en naturlig kilde for kalium og vitamin C;
     fisk;
     fjørfekjøtt av god kvalitet;
     grovbrød ;
     produkter fra ubleket mel.

Dietten senker blodtrykket - for å avbryte dette:


     salt og velsmakende krydder;
     fett kjøtt og klar pølse;
     fett meieriprodukter;
     animalsk fett;
     hvitt brød og hvitt mel;
     sukker;
     sauser og måltider tilberedt mat;
     alkohol og kaffe;
     salte snacks.

En prøve meny diett i å senke blodtrykket


Dag 1

Og frokost: deigaktig kremost med urter | 2 skiver grovt brød | 2 tomater | urtete

Andre frokost: en sandwich med kylling pølse og agurk | Vann med sitron

Lunsj: krem ​​suppe med brussels | servering av magert kjøtt stuet med grønnsaker uten mel

Ettermiddagssnacks:: yoghurt ute av fokus (fra frossen)

Middag: salat med tunfisk og grønnsaker toppes med sitronsaft

Dag 2

Og frokost: melk på müsli med tørket frukt | malt kaffe

Andre frokost: brød grahamka | naturlig ost inneholder pepper og gressløk | urtete

Lunsj: hirse grøt med torsk og kjøttboller i dill saus (uten mel) | gris med mange grønnsaker strødd med sitronsaft

Ettermiddagssnacks: usøtet frukt gelé

Middag: paprika fylt med kremost med urter og hvitløk | skive grovt brød


Dag 3

Og frokost: havregryn med ristet revet eple og rosiner | malt kaffe med litt melk

Andre frokost: grovt brød med magert kalkun skinke og tomat | urtete

Lunsj: suppe med purre krem ​​| kokt fjørfekjøtt med rødkål salat

Ettermiddagssnacks: banan cocktail

Middag: pannekaker med bokhvete mel med lavt sukker syltetøy

Dag 4

Og frokost: cottage cheese med urter | skive grovt brød | te

Andre frokost: riskaker med humus og tomat skiver

Lunsj: brun ris med stuet kalvekjøtt i saus | salat med rød bete

Ettermiddagssnacks: bakt eple med kanel og nellik

Middag: salat av kokte brokkoli og egg med hvitløk og urter clearing naturlig yoghurt

Dag 5

Og frokost: havregryn blandet med opphakket, tørket frukt, toppet med litt juice med | frukt te

Andre frokost: en sandwich med laks | rå grønnsaker bukett | urtete

Lunsj: bakt fiskefilet med folie | poteter drysset med dill | surkål med gulrot

Ettermiddagssnacks kefir med tillegg av tørket frukt og hakkede nøtter

Middag: pasta paprika fylt med hirse og grønnsaker krydret med urter og hvitløk

Dag 6

Og frokost: Pasta med røkt makrell og grønnsaker | grovbrød | salat drizzled med olivenolje | te

Andre frokost: brød med cottage cheese | kiwi | frukt te

Lunsj: bokhvete gryn med stuet kyllingbryst i sopp | Kinakål salat

Ettermiddagssnacks: melk med frossen frukt

Middag: zucchini fritters med hvitløk og urter

Dag 7

Og frokost: couscous med tørket frukt og kanel | te

Andre frokost: en sandwich med kyllingfilet | tomater med urter | urtete

Lunsj: Kremet blomkålsuppe med krutonger razowymi | lean roastbiff med salat sesongen

Ettermiddagssnacks:
 yoghurt med revet eple og rosiner

Middag: ris kaker med cottage cheese stenket med karve | salat av agurker og løk

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Lett fordøyelig mat

Diett lett å fordøye
Denne dietten er oftest brukt i sykdommer i fordøyelsessystemet, men spiller en viktig rolle også i forebygging av en rekke sykdommer. Lett fordøyelig diett er en enkel modifikasjon av den grunnleggende ernæring. Det er lett fordøyelig, med mindre det er en ekstra indikasjon kosthold bør gi oss den samme totale mengden energi og næringsstoffer som det er i riktig ernæring av friske mennesker.