Hvordan å behandle forstoppelse?

lørdag 10. desember 2016

Kolesterolsenkende diett: et kosthold med et høyt kolesterolnivå

Et kosthold med et høyt kolesterolnivå


Høyt kolesterol er et problem som berører flere og flere mennesker. I dag er det anslått at så mye som 50% av personer over 60 år lider av høyt kolesterol eller har høyt kolesterol, selv uten testing ikke synes å innse dette.

Grunnlaget for å finne forstyrrelser og for høyt kolesterol er først og fremst lipoprotein test som utføres fra blodprøven . Den enkleste måten å takle høye nivåer av "dårlig" kolesterol er å endre kostholdet.

Høyt kolesterol diett


Anti-kolesterol diett er først og fremst kunst ferdigheter riktig valg av produkter. Hoyt kolesterol er som bidrar til det meste av produkter av animalsk opprinnelse, og fjerne dem fra kosten ville bety å bytte til et vegetarisk kosthold.

Av denne grunn bør du velge de første produktene som har en mindre LDL, eller "dårlig" kolesterol. Denne måten for utvalg av produktene sikrer at selv etter to eller tre måneder, senker blodkolesterolnivået til en verdi som standard.

Det er også viktig at disse godt utvalgte produkter forberede. Det verste er kontinuerlig steking mat. En mye bedre måte å forberede ingrediensene til middagen vil være deres kokk - i vann eller dampet - eller bare bake, helst uten tilsatt fett. Alle animalsk fett i kosten, spesielt smult eller smør, vegetabilsk fett bør skiftes ut.

I tilfelle av kjøttprodukter minst skadelig er hvit, magert kjøtt. Et meget stort antall av "dårlige" kolesterol omfatter produkter som flesk eller rødt kjøtt og egg - og mer spesielt eggeplomme . Det bør, om mulig, fjerne dem fra kosten, eller i det minste sterkt redusere sitt inntak. I tilfelle av fisk er anbefalt for dypvannsfisk; Det er ikke tilrådelig å spise store mengder av sild, tunfisk og makrell.

Grønnsaker og korn i tilfelle av høyt kolesterol


Det er ingen restriksjoner på forbruket av grønnsaker og korn. De fleste grønnsaker er helt trygg med en diett for folk med høyt kolesterol. Utvalgte finnes også en rekke av korn og nøtter - spesielt italiensk. De inneholder umettede fettsyrer, som fungerer bra på menneskekroppen. Det bør være en diett mot høyt kolesterol spise brød som inneholder mye fiber eller hele hvete pasta.

Frukt og kolesterol


Vær forsiktig når du spise frukt. De fleste frukter inneholder en masse av sukker, som ikke nødvendigvis føre til deres smak - man kan se det selv i tilfelle av bananer, som har et høyt nivå av sukker. Begrens inntaket av sukker bør også være i tillegg til drikke og alle brus. Tillatte frukt er appelsiner og grapefrukt, som inneholder ganske mye vitaminer og relativt lite sukker.

En viktig ledetråd er fôring vaner. Måltidene bør spises regelmessig, ca hver 3-4 time. Hva mer, hvis vi spiser noe som inneholder mye "dårlig" kolesterol, bør vi kombinere f.eks. grønnsaker som har mye av "gode" kolesterolet, hemme opptaket av det tidligere.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar