Hvordan å behandle forstoppelse?

søndag 20. november 2016

Hvordan senke kolesterol?

Hvordan naturlig lavere høyt kolesterol?


Hva vil du naturligvis tilbake til riktig nivå av kolesterol? Hvordan finne den magiske formelen for å høyt kolesterol aldri gjort oss problemer? Møt fem enkle metoder for å senke kolesterolet.


Kosthold på å senke kolesterolet


Dårlig ernæring kan bringe mange kroniske sykdommer. Hver av oss spør seg denne smertefulle spørsmålet om "hvordan å senke kolesterol i blodet?" Svaret ligger i vårt kosthold riktig ordnet. Det anbefales å unngå matvarer som raskt øke kolesterolnivået, f.eks. stekt kjøtt, fett kjøtt, pølser, meieriprodukter , søte kaker. Ikke helt eliminere disse produktene fra kostholdet ditt.

Ditt kosthold bør inneholde rike mengder av grønnsaker, frukt, kornprodukter, frukt juice. Drikk rikelig med stille vann. Det anbefales å inkludere i kostholdet ditt mye fisk fordi de inneholder omega3 syre, som effektivt senker kolesterol.

Fysisk aktivitet for å senke kolesterolet


Du kommer til å effektivt redusere kolesterolet, men vil ikke hjelpe deg i dette bare for å balansere kostholdet. I dag er sporten ikke våre allierte og fitness klubber, treningssentre, svømmebassenger er sjelden besøkt. Selve volumet av det harde daglige arbeid og ansvar kan vi glemme fysisk aktivitet. Og for det meste bruke sin tid foran TV-en.

Hvis du tilhører en gruppe beskrevet da har du problemer med kolesterol. Fysisk aktivitet krever ikke tung trening. Bare fortsette å øve ca 30 minutter om dagen i frisk luft. Avhengig av hvem som liker hva, kan det være f.eks. sykling, lengre tur, svømme i bassenget eller løpe.

Study kolesterol.


Dessverre, når du har forhøyet kolesterolnivå trenger å vite at det er en kronisk tilstand. Du må gjennomføre regelmessige kontroller. Når konsentrasjonen overstiger 200 mg / dl bør du ta en skarp tilbake. Hvis du har høyt kolesterol, så du ingen bekymringer, kontrollere kolesterolnivået hvert 2. år.

Frukt og grønnsaker lavere kolesterol


Hvorfor frukt og grønnsaker er så bra? De gir til vår kropp av vitamin E, C og betakaroten. Dette sporstoffer som beskytter mot oksidasjon av kolesterol. Du må vite en viktig ting som frukt og grønnsaker mister en vesentlig del av deres ernæringsmessige verdi som det vil være i butikkene. Allerede kokte grønnsaker klar til å spise, de mister ca 75% av sin verdi.

Sentralstimulerende - sigaretter og alkohol.


Jeg har ikke på dette punktet mye å forklare? Du er klar over at faren du tar bruken av disse sentralstimulerende midler. Tobakk fører til utvikling av kreft og hjertesykdom. Hvert produkt har en etikett på emballasjen, som advarer oss om dens virkning på vår helse.

Røyking øker blodtrykket, påvirker det "gode kolesterolet" og reduserer det og skade endotelet av arteriene. Vanlig sigarettrøyking fører til utvikling av aterosklerose, hjertesykdom, og særlig øker risikoen for hjerteanfall.

Når du kommer til alkohol regelmessig, blir du avhengig. Alkohol i større mengder fører til leveren og bukspyttkjertelen, og hever nivået av triglyserider.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar