Hvordan å behandle forstoppelse?

søndag 23. oktober 2016

Lav-kalori diett

Lav-kalori diett menyen


Lav-kalori diett basert på å redusere kaloriinntaket. Noen grense det å bare usunne nivåer. Ifølge forutsetningene minimum daglige kaloriinntak er 1200 kcal, men alt avhenger av driftsmodus av livet.
Forsiktig! Ingen av lav-kalori dietter er ikke lett å bruke. Du vil ha døgnet rundt for å telle kalorier du spiser.

Kalori diett i 1200 kcal


1200 cal diett er ikke en konkrete planer, men det er svært populær blant folk som ønsker å gå ned noen kilo. Svelging bare så mange kalorier kan virke billig, men for folk med dårlig stoffskifte og de med overvekt er den eneste måten å kaste overflødig vekt.

Forsiktig! Før du starter en lav-kalori diett bør konsultere en ernæringsfysiolog som får under minimumskaloriinntaket avhengig av din livsstil, din alder og vekt.
Diett  (som navnet antyder) foruts kalori inntak av ikke mer enn 1200, og det betyr at du må gi opp alle fristelser type godteri, kaker (er høy).

Et eksempel på menyen kalori diett (1200 kcal)


Menyen I

frokost

    en halv bolle med frisk frukt
    2 pannekaker med en spiseskje med syltetøy

lunsj

    1 stk av hele korn
    1/3 kopp hummus
    en halv bolle med salat med bønner

matbit

    noen cashewnøtter

middag

    en halv kopp kinesisk pasta med 2 ss olivenolje
    en halv kopp gul pepper
    en halv kopp brokkoli
    en halv kopp med gulrøtter
    70g grillet kyllingbryst

Menyen II

frokost

    En hel hvete toast med en teskje smør
    En naturlig yoghurt
    100g melon


lunsj

    En hel hvete toast med en teskje smør
    1 tomat skåret i skiver
    25g lav-fett mozzarella ost
    skål med grønnsakssuppe (ingen poteter)

matbit

    dusin peanøtter

middag

    grønn salat forberedt med 1 ss olivenolje, 100g av grønne grønnsaker, en potet, sopp 4 og 70 g kokt fisk eller kylling
    100g jordbær

Du må være basert hovedsakelig på frisk frukt og grønnsaker (de med lavt kaloriinnhold), magert kjøtt, nøtter og frø, og hele korn (brød, brun ris, pasta).

Forsiktig! Ikke hopp over måltider, dele bare daglige kaloriinntak for 4 måltider.

Denne dietten ved laveste anbefalte nivået av kalorier, noe som vil gi deg nok næringsstoffer hvis du spiser de riktige produktene og unngå høy-kalori-produkter.


Forsiktig! 1200 cal diett er ikke anbefalt for de som er fysisk aktive, som i tilfelle av fysisk aktivitet er for lav daglig dose av kalorier.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar