Hvordan å behandle forstoppelse?

søndag 30. oktober 2016

Hvordan styrke immunforsvaret?

10 produkter til å styrke immunforsvaret 


Lave temperaturer og dårlig vær er bidrar til infeksjoner, som kroppen vår i høst-vinter perioden er svært sårbar. Se hvilke produkter bør inkludere i kosten vår for å styrke immunforsvaret og bekjempe infeksjoner.

Selvfølgelig, er sykdommen best ... kjøre!

Like viktig er imidlertid riktig diett. For å opprettholde helse og styrke immunsystemet bør suppleres med de riktige næringsstoffer. Med riktig kosthold gir vi kroppen vår med tilstrekkelige porsjoner av energi og styrke immunforsvaret .

Vi trenger ikke å svelge håndfuller av piller for å fullføre den manglende mikro og makro. Akkurat som vi husker om hver dag å spise frokost, og der det er mulig, unngå bearbeidet mat.

Bra, oppvarming frokost vil sette våre organer på høyere omsetning og gi nødvendig energi og vitaminer - A, B6, C og E, som beskytter oss mot infeksjoner. Kroppen trenger også en stabil og kontinuerlig tilførsel av energi, og ikke rask, men korte skudd, så velg fullkornsprodukter og hele korn i stedet for hvitt brød og sukker.

Nedenfor er en liste over produkter som bør bli innarbeidet i vårt kosthold i denne overgangsperioden.

Yoghurt og kefir for å styrke immunforsvaret


Yoghurt og kefir har kjøling egenskaper, så om vinteren vi foretrekker oppvarming grøt og kornblanding med melk, men ikke gi opp på yoghurt og kefir helt. Regelmessig inntak av probiotika ("gode" bakterier) funnet i fermenterte melkeprodukter som yoghurt eller kefir, bruk påvirker immunsystemet og fordøyelseskanalen ved å bekjempe infeksjoner før deres utvikling.

Kultur probiotiske bakterier gjøre fordøyelsessystemet og tarm type beskyttende barriere som hindrer de skadelige mikroorganismer som finnes i mat kommer inn i kroppen.

Havre og bygg for å styrke immunforsvaret


I motsetning til yoghurt, er vinteren den ideelle tiden å konsumere korn, akkurat som varmende supper, som kan brukes både havre og bygg. Korn av disse korn inneholder beta-glukan (som i fordøyelseskanalen tar en konsistens som en gel foring av den gastrointestinale mucosa og skape en slags "bandasje".

Forsinker opptaket av sukker og styrker immunforsvaret - her finner du en oppskrift på grøt). Ifølge den norske undersøkelsen, antibakterielle og antioksidantegenskaper av beta-glukan er sterkere enn solhatt. Mat havre og bygg påvirker også graden av sårheling.

Citrus for å styrke immunforsvaret


Sitrusfrukter er vanligvis forbundet med høye nivåer av vitamin C. appelsiner, grapefrukt og sitroner inneholder betydelige mengder av dette vitaminet, som forbedrer immunforsvaret i kaldt og influensa. I tillegg er også inneholde sitrus bioflavonoider, forsegling veggene i blodkarene, og ved tidspunktet for infeksjon, anti-inflammatorisk og støttende virkning av vitamin C.

Citrus veldig lett inn i vårt kosthold - sitron kan trykke for te (helst ikke varmt - i kokende vann vitamin C vil dø), og appelsin og grapefrukt kan gjøre forfriskende juice eller stil salater.

Rød paprika for å styrke immunforsvaret


Med vitamin C de er knyttet primært sitrus. Det viser seg imidlertid at pepper, og spesielt den røde varianten inneholder dobbelt så vitamin verdifullt enn alle sitrus. Det er også en rik kilde til beta-karoten, bidrar til å holde huden sunn, som også lider av kontakt med vinterforhold.

Paprika er et fantastisk tillegg til skarpe salat eller en sandwich. La oss huske at hvert måltid bør legge en del av frukt eller grønnsak.

Brokkoli for å styrke immunforsvaret


Brokkoli er ikke bare en "supermat" (ubehandlet naturlige matvarer, rik på næringsstoffer, som mengde og egenskaper er gunstig for menneskekroppen), men også ekstremt vegetabilsk forbedre immunitet. Ladet med vitaminene A, C, D og E (en naturlig antioksidant), brokkoli stimulere nervesystemet og immunsystemet, samt bekjempe bakterien Helicobacter pylori, ansvarlig for dannelsen av magesår.

Hvis du kombinerer brokkoli, f.eks. kokt på et par lettmelk eller lav-fett cottage cheese og slikt. Gresskarfrø eller solsikke, få satt kroppen vår trenger vitaminer og sporstoffer.

Nøtter for å styrke immunforsvaret


Nøtter av alle slag er faktisk høy-kalori, men svært rik på sunt fett og vegetabilsk protein, og vitamin E, som fjerner skadelige frie radikaler og støtter virkningen av vitamin C. Selv en håndfull nøtter møter 1/2 av det daglige anbefalte dosen av vitamin E. Riboflavin og niacin (i store mengder i mandler) bidra til å beskytte kroppen mot de skadelige effektene av stress.

Nøtter er et fantastisk tillegg til yoghurt eller havregryn, slik at vi kan lage en skikkelig vitaminbombe for kroppen.

Grønn te for å styrke immunforsvaret


Te, både grønn og svart, er full av flavonoider, som er verdifulle antioksidanter. I dette tilfellet inneholder grønn te store mengder epigallocatechin gallat (EGCG) (forbindelse gruppe av flavonoider [...] 100 ganger mer potent enn vitamin C og 25 ganger sterkere enn vitamin E).

Forskning ved Harvard University viser at folk som drikker fem kopper te om dagen i 2 uker, viste 10 ganger høyere nivåer av interferon (et protein aktiverer celler i immunsystemet, øke frekvensen av diagnose av infeksjon og immunitet styrke friske celler) i blodet.

Honning for å styrke immunforsvaret


Honning er deilig og trolig den trenger du ikke å overtale ham til å gå inn i kostholdet. Den har sterke helsemessige fordeler - her er viktige enzymer fra spyttkjertlene insekter, apidicin og inhibin, som er en naturlig antibiotika, aktiv mot stafylokokker og streptokokker. Honning inneholder en hydrogenperoksyd ha sterke bakteriostatiske og store mengder av sporelementer kalium, magnesium, kalsium, jern, klor, fosfor og mangan, vitamin A, B1, B2, B6, B12, C, folsyre og biotin.

Lind honning viser febernedsettende og slimløsende og intensifies svette, så raskt fjerne giftstoffer fra kroppen.

Spirer for å styrke immunforsvaret


Spirer knytte hovedsakelig med kjøkken øst, og slik at de sjelden bruker på kjøkkenet. Og dette er en feil, fordi det er en veritabel fontene av helse. De inneholder kraften av vitaminer og sporstoffer: vidd. A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, E og kalium, magnesium, kalsium, jern, fosfor, selen, mangan, jod, kobber, silisium, sink og molobden.

Til dette ikke var nok, er det også en god kilde til fiber, regulere fordøyelsessystemet . De inneholder alt du trenger kroppen din, bare flere dusin mer kondensert og lett fordøyelig. Med alt dette er de svært lite kalorier.

Spirer enkleste dryss salat eller garnityr en sandwich eller pasta parabolen.

Hvitløk for å styrke immunforsvaret


Hvitløk, derimot, kan finnes i alle kjøkken i verden. For århundrer, er det kjent og brukes som en naturlig og svært kraftig antibiotika. Det har allicin, som har sterk antibakteriell og soppdrepende handling, og også bremser utbredelsen av virus. I tillegg reduserer det nivået av dårlig kolesterol (LDL), regulerer blodtrykket og reduserer risikoen for blodpropp og hjerneslag.

Best spises fersk hvitløk, fordi de aktive ingrediensene den inneholder er ødelagt innen en time av sin peeling.

Hva annet styrker immunforsvaret?


1. Ginger. Ingefær har en veldig klar, brennende og litt bitter smak og intens, søt og litt sitron aroma. Det regnes som den eldste medisinsk plante. Det viser en sterk oppvarming egenskaper og øke blodsirkulasjonen.

Det anbefales for folk med en tendens til kalde ekstremiteter (hender, føtter) og en blek hudfarge. Den inneholder vitamin B1, B2, C og sporstoffer: kalsium, fosfor, jern og kalium. Ingefær er anbefalt for forkjølelse, oppkast, diaré, hoste, matforgiftning og fordøyelsesbesvær. utøver også diaphoretic.

Fersk ingefær perfekt med sjømat, noen kjøtt og søte retter. Den brukes som et krydder forfriskende parabolen. Fantastisk egnet for supper, kremer, f.eks. En gulrot eller gresskar.

2. Kanel. De helsemessige fordelene av kanel er kjent i århundrer. Den ble gitt som en medisin for å bedre blodsirkulasjonen, fordøyelsesproblemer eller muskelsmerter og menstruasjons. Det ble også brukt i oral hygiene.

Kanel beskytter mot bakterier, sopp og virus og sterkt varmer opp. Fungerer bra for øvre luftveier - klarner bihulene og bidrar til å kvitte seg med en kald. I betydelig grad øker motstanden i legemet, slapper og forbedrer humøret.

Sammen med ingefær stor aromatize. Du kan legge den til havregryn, kakao, pudding og andre desserter.

3. Gurkemeie. Dette bitter, intenst gule krydderet er en viktig del av curry og thai curry sauser. Liten aromatisk, litt bitter smak, og brukes hovedsakelig i pulverform. Det har lenge vært brukt som et anti-inflammatorisk middel og i behandling av ben og ledd. Det fremmer helbredelse av sår og reduserer kolesterolnivået. Den viser den anti-tumoreffekt og stimulere immunsystemet - gurkemeie til åtte ganger mer potent enn vitamin C.

Bortsett fra å bruke krydder og karri sauser, prøve å legge gurkemeie til vannet der vi lage mat, f.eks. Rice, som er betrodd med en intens gul farge, og måten vi bruker hans verdifulle medisinske egenskaper.

Som du kan se, mulighetene for å styrke vår motstand er veldig bred, og opprettholde god helse er ikke i det hele tatt komplisert. Bare skriv i det minste noen produkter fra listen til menyen, for å bekjempe sykdom, og for å nyte god helse når alle rundt meg nyse.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar