Gå til hovedinnhold

Glutenfri diett ned i vekt

Glutenfri diett for vekttap


Du er på en lav kalori diett, du spiser regelmessig, drikke mye vann, du er aktiv, og likevel vekten er på plass? Problemet kan være gluten, som noen ganger akkurat nok til å kvitte seg med diett, for å endelig begynne å miste overflødig vekt.


Hva er gluten?


Dette protein som finnes i frø av hvete, rug, bygg og havre. Med gluten brød stiger og lubben.

Forsiktig! Gluten kan føre til fedme. Det er folk som tåler det dårlig, kan de ikke fordøye og assimilere, og når det er ufordøyd forårsaker betennelse som fører til skade på tynntarmen og intestinal villous atrofi (de er ansvarlig for riktig absorpsjon av næringsstoffer). Ifølge forskerne kan dette føre til problemer med fordøyelseskanalen, nedsatt immunforsvar, forstyrrelser i nervesystemet, samt vektøkning (derav populariteten til glutenfri diett vekttap).

Dette betyr ikke, men at du også må gi opp gluten å miste vekt. Hvordan sjekke det?

1. Begynn å spise 4-5 måltider om dagen regelmessig. Unngå en tung og kalori mat, overflødig salt og sukker, drikker ca. 2 liter om dagen tømmene og bevege seg mer.

Forsiktig! Hvis du fortsatt etter noen måneder vekten vil ikke falle, ikke bedre (eller verre): tretthet, svakhet, mangel på energi, oppblåsthet, diaré eller forstoppelse, vil fortsette å trakassere deg infeksjoner, hodepine og problemer med hudfarge - du har mistanke om at bak disse Problemet er gluten intoleranse.

Neste skritt vil være å teste for glutenintoleranse (antistoffer fra blodet, såkalte. Mat scan) og bytte til glutenfri diett.

Glutenfri diett


Her kan du søke etter produkter med gluten innhold som ikke overstiger 20 ppm (20 mg per kg) som er merket med en krysset øre. Du må lese etikettene fordi noen produkter "glutenfri" inneholder spor.

Effektene av en glutenfri diett må vente opp til 6 måneder (tiden det tar å regenerere fordøyelsessystemet og nervesystemet). I løpet av denne tiden, kan du bruke glutenfrie produkter: mais, ris, poteter, soyabønner, hirse, bokhvete, tapioka, amaranth, kassava, quinoa, linser, bønner, sago, strengt, nøtter, kjøtt, fisk, egg, frukt og grønnsaker.

Noen glutenfrie produkter


1. Mais. Det blir fra det en gul mel farge (bakt med brød, tortillas). Utarbeidet med den tradisjonelle kornblanding og popcorn.

Forsiktig! Frokostblandinger kan inneholde byggmalt og maismel - gluten.

2. Millet. Korn er lett fordøyelig kilde til stivelse og umettet fett. Produsert av hirse hirse er ikke egnet for langtidslagring - raskt gå harsk.

3. Quinoa. Det er en god kilde til balanserte protein rikt på essensielle aminosyrer (ikke produsert av kroppen). Gi mineraler (jern) og stoffer med antiallergisk, soppdrepende, antiviral og immun styrke.

4. Bokhvete. En rik kilde til fiber, som gir en følelse av metthet for lengre og hjelpemiddel vekttap. Korn gir B-vitaminer støtter nervesystemet. Bokhvete er kjennetegnet ved innholdet av rutine - det er en antioksidant som støtter immunitet og øker følsomheten av celler til insulin.

5. Amaranth. Gi deg med lett fordøyelig protein, sunt fett redusere risikoen for åreforkalkning og andre hjerte- og karsykdommer. Legge til mel med amaranth forbedrer kvaliteten på bakevarer, slik de fleste av de kjemiske tilsetningsstoffer, noe som gir dem en nøtteaktig smak. Forlenger holdbarheten.

6. Nøtter. En kilde av magnesium og sink, og sunne umettede fettsyrer, som forbedrer nervesystemet, for å hindre reduksjon i energi i løpet av dagen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Lett fordøyelig mat

Diett lett å fordøye
Denne dietten er oftest brukt i sykdommer i fordøyelsessystemet, men spiller en viktig rolle også i forebygging av en rekke sykdommer. Lett fordøyelig diett er en enkel modifikasjon av den grunnleggende ernæring. Det er lett fordøyelig, med mindre det er en ekstra indikasjon kosthold bør gi oss den samme totale mengden energi og næringsstoffer som det er i riktig ernæring av friske mennesker.