Hvordan å behandle forstoppelse?

mandag 31. oktober 2016

Ernæring og helse

Hva er virkningen på helse er ernæring?


Effektiv kosthold bør oppfylle to forhold - først, føre til vekttap; det andre - å forsyne kroppen med nødvendige næringsstoffer, vitaminer og mineraler.

Det er ikke sant at du går på en diett, må vi fjerne fra kostholdet ditt tilsynelatende skadelige fettstoffer og karbohydrater - det er viktig å ta dem i fornuftige mengder og opprettholde riktig proporsjoner.

Hva du ikke spiser?


Hver ernæringsfysiolog vil fortelle deg at å gå ned i vekt, bør du fjerne fra kostholdet ditt, enkelte produkter inkluderer: juice søtet, stekt kjøtt, hvitt brød, stekt pasta, smult, godteri, fast food og alkohol.

Avvisning av alle disse produktene kan være vanskelig, så du bør bruke tjenestene til en ernæringsfysiolog, som vil gi oss alternativer favoritt mat og gi råd til hvilke produkter vi spiser av og til, og som hensynsløst eliminert fra kostholdet.

Såvidt spørsmålet om å slette junk food fra den daglige menyen er ikke gjenstand for diskusjon, med så mye sødme vi trenger ikke å gi opp helt (lov til å spise to plater mørk sjokolade per dag).

Søker råd kosttilskudd og kontantekvivalenter for usunne produkter, vil du komme over en enkel liste som inneholder sekvensen: frisk frukt, juice, kli, kim av korn, magert kjøtt (skinke) og kjøtt (kjøtt tilberedt på grillen), fisk (lav-fett) , sjømat, bokhvete og bygg, brun ris, margarin (i små mengder), olivenolje.

Som for kjøtt, bare velge magert kjøtt fra kalkun, kylling, kalv eller kanin. Kilder til protein er også bønner, erter og fisk - på en dag bør spise minst en servering av noen av disse produktene.

Et annet element i næringspyramiden er komplekse karbohydrater, som gir oss energi for hele dagen. Karbohydrater er lagret i mørke brød, gryn, mørkt brød, korn og poteter. Hva er viktig i kornprodukter er inkludert som kostfiber, som hjelper deg fast i tarmen restene av mat og forstoppelse.

Snakker av tarmen i spørsmålet, kan vi ikke glemme meieriprodukter - bakterier i fermenterte preparater (kefir, butter eller vanlig yoghurt) har en positiv effekt på tarmen, og i produkter av kalsium og vitamin D styrker bein.

I et sunt kosthold kan ikke ha nok frukt og grønnsaker (selv om noen slanking dietter eliminere noen frukt, for eksempel. bananer), som dekker det daglige behovet for vitamin C.

Hva å drikke?


Siden det ikke er tilrådelig å drikke søtet brus og søtet fruktjuicer, hva du skal erstatte dem? Selvfølgelig, vann og presset juice. Mineralvann er angitt spesielt om sommeren når vi svetter tungt. Da bør vi drikke opp til to og en halv liter om dagen.

Ved å følge disse tipsene og kosten retningslinjer ernæringsfysiolog, på kort tid, utenomfaglige miste vekt.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar