Gå til hovedinnhold

Dårlig korttidshukommelse

Diet for en bedre hukommelse og konsentrasjon


Ikke alle matvarer vil tjene vår hjerne. Hvilken du skal velge?


Det viktigste for hjerne er protein og gode karbohydrater. Den beste kilden til protein er magert kjøtt. Unngå fettholdig kjøtt, som finnes i deres kolesterol skader blodårer og svekker blodtilførselen til hjernen.

Spis eller mer av hele korn og brun ris. To ganger i uken, nå for fet fisk, f.eks. laks, sardiner, kveite, makrell, fordi de inneholder umettede fettsyrer, viktig for riktig hjernens funksjon.

Grunnlaget for dietten må også være frukt og grønnsaker - en rik kilde for antioksidanter, som gir god blodtilførsel .

Forsiktig! Hjernen er svært følsom for mangel på vitamin E. Du finner det i hvetespirer, mandler, nøtter, avokado, olivenolje, egg og spinat.

Hva skader hjernen?


1. Røyking. Hvis du røyker, ta så snart som mulig. Røyk ødelegge en rekke mekanismer relatert til sirkulasjon. Verre blodtilførselen kroppen er også mindre arbeids hjernen.

2. Overvekt. Det er vanligvis kombinert med forhøyede triglyseridnivåer, og dette betyr at forstyrrelser i blod, inkludert de i hjernen. I tillegg øker fedme risikoen for slag.

Hjernen øvelser


Gjennom å tvinge det til å fungere skal du gjøre som produserer flere forbindelser mellom nerveceller, som det fortsatt forble.

Når hjernen gir signal som må jobbe, begynner det å lage nye veier. Nydannede strukturer er mer motstandsdyktig mot tid og mindre utsatt for degenerative sykdommer.

Forsiktig! Derfor stadig assimilerer nye ting. Lære ordforråd og kommunikasjon i et fremmed språk perfekt stimulerer områder knyttet til hukommelse og kommunisere. Abonner for å lese enn aviser regelmessig. Løs kryssord. Det er en stor oppgave å finne informasjon i et fryselager.

Begynn å skrive en dagbok der du liste opp aktuelle hendelser, refleksjoner og tanker.

Du må også hjelpe hjernen i å få riktig dose av oksygen og næringsstoffer. For dette formål stimulere blodsirkulasjonen, fordi hun formidler alt som hjernen trenger.

Bevegelse er bra for hjernen


Du må bevege seg mer. Det er så kalt aerob trening, som inkluderer alle slags trafikk som det tar minst en halv time, og enda bedre 45 minutter, og som vil tvinge deg til en slik innsats for å få fortgang i arbeidet med hjertet.

Aerobic trening er sykling, dans, rask gange, løping, aerobic eller rask gange med staver.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Lett fordøyelig mat

Diett lett å fordøye
Denne dietten er oftest brukt i sykdommer i fordøyelsessystemet, men spiller en viktig rolle også i forebygging av en rekke sykdommer. Lett fordøyelig diett er en enkel modifikasjon av den grunnleggende ernæring. Det er lett fordøyelig, med mindre det er en ekstra indikasjon kosthold bør gi oss den samme totale mengden energi og næringsstoffer som det er i riktig ernæring av friske mennesker.