Gå til hovedinnhold

Hvordan takle stress?

Som en naturlig måte å takle stress?


Du kan ikke fullstendig eliminere det fra livet, men du kan lære å kjempe mot ham.

Hvis du er plaget av hodepine, kryss, har problemer med å sove, den skyldige kan være overdreven nervøs spenning. Hvis du ofte blir stresset, kroppen din er sliten og fungerer mindre og mindre, og det betyr at en større risiko for ulike sykdommer, for eksempel. tilbakevendende infeksjoner, magesår og enda aterosklerose.

Forsiktig! Derfor må du kontrollere stress. Under de beste måtene å redusere sin innvirkning på helsen din.

Munnfull av luft for å avlaste stress

Pusteøvelser blikk stille sinn: heve armene over hodet og rette dem ut. Trekk bestemt (gjennom nesen), luft inn i lungene, så la det ut i munnen, samtidig som man reduserer armene.

Gjenta 5 ganger.

Akupressur å avlaste stress

Hvis du føler deg veldig anspent i 4-6 sekunder, klem første ledd på lillefingeren . Du kan også innsnevrer finger punktet mellom øyenbrynene . Denne kontakten vil du føle deg lettet.

Trafikk å avlaste stress

Når du er sliten og stresset, heller enn å sitte i stolen hoppe i joggesko og ... forebygger.

Forsiktig! Bevegelse styrker nervesystemet og forbedrer humøret, fordi det gir kroppen med hormoner av lykke.

Massasje å avlaste stress


Mange av oss reagerer på stress, ryggsmerter og hodepine. Bli kvitt muskelspenninger hjelper massere huden langs ryggraden . Og når får du hodet, massere tinningene og legg hendene på øynene.

Mozarts musikk å avlaste stress

Bevist at musikk av komponisten normalisere blodtrykk, fordi de har lydfrekvenser i overensstemmelse med drifts rytmen av hjertet vårt.

Forsiktig! Stress effekter er viktig, blant annet salvie, rose, rosmarin, mandarin og lavendel.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Lett fordøyelig mat

Diett lett å fordøye
Denne dietten er oftest brukt i sykdommer i fordøyelsessystemet, men spiller en viktig rolle også i forebygging av en rekke sykdommer. Lett fordøyelig diett er en enkel modifikasjon av den grunnleggende ernæring. Det er lett fordøyelig, med mindre det er en ekstra indikasjon kosthold bør gi oss den samme totale mengden energi og næringsstoffer som det er i riktig ernæring av friske mennesker.