Hvordan å behandle forstoppelse?

søndag 10. januar 2016

Sunn mat ned i vekt

Hvordan å miste vekt ved hjelp av løk?


Mange av oss vet lite om løk. Det er en grønnsak, som er hovedsakelig kjent som tilsetning til matvarer.

Men for å være ærlig, ikke mye er kjent om sin næringsverdi. Løk er utmerket når det gjelder sunn ernæring og fettforbrenning kosthold. Og i tillegg legges det til en svært original smak av alle rettene. Jeg tror det er verdt å se på tett løk.

Typer løk

Før jeg forteller deg hva bringer helsemessige fordeler av å spise løk, først skal jeg fortelle deg hva er dens typer. Den vanligste varianten er hvit løk, brun, gul og rød. Det finnes også en rekke andre varianter som ligner på de som er nevnt ovenfor, men varierer i smak og ernæringsmessige egenskaper.

Jeg har gode nyheter for deg. Hvis du ikke liker noen form for løk, er det en sjanse for at du har smakt den andre varianten. Bare prøv det og se under matlaging. Tro meg virkelig verdt det.

Noen ord om løk

Løk har mange ernæringsmessige egenskaper, men alt det er egentlig avhengig av variasjon. I prinsippet er alle har meget høy i vitamin C, B6, og folsyre, kalium og mangan.

Både løk og gressløk inneholder mye vitamin K og C. Disse vitaminene er viktig for trivsel og elegant utseende av figuren. En skive løk inneholder kun 5 Kcal.

Dette betyr at du kan gi en tallerken en veldig god smak uten å øke sin energi verdi. Gressløk inneholder også en masse av vitamin A og B6, og kalsium, jern, kalium og mangan. Løk inneholder så mye ernæringsmessig verdi, det hjelper kroppen vår til å fungere skikkelig, og i tillegg støtter vekttap mens du er på diett.

De helsemessige fordelene ved å spise løk.

Løk støtter absolutt det kardiovaskulære systemet. Studier har vist at også senker kolesterol og reduserer kroppsfett, noe som bidrar til å forhindre mange sykdommer. Det bidrar til å hemme utviklingen av tumorer av forskjellige typer kreft. I tillegg øker det beintetthet som gir en meget intens trening, uten å være smertefulle skader.

Hvis kroppen din er en betennelse, så løken er det beste alternativet. Dens egenskaper tillate for å bekjempe virkelig mange sykdommer. I tillegg antioksidanter som finnes i løk styrke ditt immunforsvar og garanti helse.

Løk også hindrer oksidering av fettsyrer, som bidrar til å redusere alle typer betennelse. Hvis du ønsker å dra nytte av alle de helsemessige fordelene ved å spise løk du ikke trenger å forholde seg til det hver dag. Bare at en gang du legger meg til dine favoritt retter. Det absolutt forbedre din helse og vil garantere deg en rekke ernæringsmessige fordeler.

Oppskrifter for interessant bruk av løk


Du trenger ikke å legge hver dag en skive løk for måltider. Alt du trenger å gjøre det fra tid til annen.

Oppskrift: Ta 4 tomater, en halv løk, ett fedd hvitløk og limesaft. Stek løk skiver i pannen slik at de har en gyllen farge. Den vil bli plassert på toppen av smørbrød. Skjære tynt eplepai og dryss med brun ris. Legg til løk og andre grønnsaker og gjenoppvarming. Løk vil gi retten en unik smak, og du vil gi mye næring. Se etter kreative måter å bruke løk. Husk at som oftest er det brukt i asiatisk mat, men også vår vilje sikkert finne et sted for det.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar