Gå til hovedinnhold

Nedsatt immunforsvar

Hvordan bygge naturlig immunitet?


Ankomsten av kaldt vær, mye amplitude, mindre sol, begynnelsen av eksponering for testen av vår elastisitet. Et sterkt immunsystem er sunt, og i tilfelle av infeksjon, kortere og mildere sin gang.


Forberedelser til høstperioden reduseres immunitet bør starte i sommer. Så, men vanligvis er vi ikke tenke på slike saker nytte av den vakre aura, hviler på permisjon. Men dette året sommeren var mye kortere enn vanlig.

Solfylte og varme dager begynte senere enn tidligere år, og endte før dukket opp i høst kalenderen. Mindre kunne lade batteriene. Dette kan få konsekvenser. Så før du for en god start på sesongen av forkjølelse, er det fortsatt mulig å ta forholdsregler.

Diet oppvarming

Når det blir kaldt utenfor vårt kosthold bør vi være tilpasset sesongen. Når temperaturen utenfor vinduet er lavere enn i en leilighet i vårt kosthold bør dominere nøytrale og oppvarming produkter. Ved begynnelsen av dagen må varme magen etter drikking varmt vann.

Ikke glem om frokost, den beste varme og varmer krydder slik bruk. Fersk ingefær, kardemomme, gurkemeie, nellik, kanel. I vårt kosthold kan også kjøre ut av mat, for eksempel hirse, bokhvete, brød fra et fullverdig måltid, varmt og godt krydret suppe med timian, rosmarin eller basilikum.

Det er verdt å huske at kjøtt, meieriprodukter fra kumelk, te med mynte eller sitrus matvarer som kjøling virker på kroppen. Uakseptabelt er også iskrem og frosne matvarer. Kroppen trenger å bruke mye mer energi for å varme dem i prosessen med fordøyelsen. En bedre utnyttelse av denne energien til å forsvare seg mot infeksjoner.

Vitaminer og Kosttilskudd

I inneværende periode er det viktig å gi kroppen med vitamin C og D. Vitamin C finnes i surkål og andre syltede grønnsaker, mens vitamin D, kjent som solskinn vitamin, er best i form av gode kosttilskudd (f.eks. Vitamin D3 Sun).

Normalt er det laget under påvirkning av sollys, men kroppen kan lagres opp til 2 måneder. Det er derfor, selv etter solrik sommer, allerede tidlig på høsten, kan mange mennesker fange infeksjonen. Vitamin D fra mat kan leveres kun ca. 30% av etterspørselen etter det.

Derfor bør det være konstant supplert i perioden fra september til mai. Meget gunstig virkning på psyken (et antidepressivt middel), som i løpet av soldager er meget viktig. I tillegg har det vitenskapelig bevist anti-kreft effekt.

De gode egenskapene av styrke kroppen er polyfenoler og flavonoider. Vi finner dem i hjemmelaget saft med bringebær, bjørnebær, hyllebær og svartsurbær og naturlig kosttilskudd som inneholder chokeberry eller gjæret juice av granateple.

Slike naturlige formuleringer er ofte i tillegg forsterket med riktige vitaminer og andre komponenter som er viktige for helsen din og kan også gis til barn i førskolen. De absorbert allerede i munnen og halsen, slik at bidra til å opprettholde helsen til våre slimhinner.

I perioder med økt sykelighet husker også om naturlige metoder for tempe kroppen, for eksempel friluftsliv. I løpet av denne perioden, men det justere til sine evner ikke å plassere utilbørlig press kroppen.

Ikke overopphete boliger til slimhinnene våre luft opplever ikke mye forskjell i temperaturen. La oss ta vare også om riktig fottøy både hjemme og utendørs bruk, fordi forkjølelse er ofte konsekvensen av frosne føtter.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Lett fordøyelig mat

Diett lett å fordøye
Denne dietten er oftest brukt i sykdommer i fordøyelsessystemet, men spiller en viktig rolle også i forebygging av en rekke sykdommer. Lett fordøyelig diett er en enkel modifikasjon av den grunnleggende ernæring. Det er lett fordøyelig, med mindre det er en ekstra indikasjon kosthold bør gi oss den samme totale mengden energi og næringsstoffer som det er i riktig ernæring av friske mennesker.