Gå til hovedinnhold

Dukan dietten

Er Dukan diett er sunt?


Ønsker du å starte en diett? Du tenker på Dukan dietten? Er denne dietten er definitivt for deg? Vet du ikke at du er usikker / sikker? Les artikkelen nedenfor, og vil sikkert være lettere for deg å gjøre en god beslutning.

Diett
- er et magisk ord som de fleste av oss kjenner. Det vises i våre liv i anledning av viktige hendelser, og i hovedsak før sommeren. Dette uttrykket resulterer i stimulering av hjernen til å handle, for å øke vår motivasjon. Vi vil gjøre alt for å bare kaste et par kilo. Jeg puster lettet ut at det fungerte.

Mote på diett har eksistert i lang tid. Hver gang vi hører og leser om nye ideer gale vitenskapsmenn som skapte det? Wonderful mirakel diett?. Det finnes så mange typer dietter som det er umulig å liste dem alle, og enda verre, er hver av dem allment tilgjengelig.

Den eneste innsats er vanligvis peke på tastaturet på datamaskinen og justere resultatene til våre forventninger. Og så den vanskelige oppgaven med å gjennomføre dietten for å gå ned i vekt. Den store furore gjort Dukan diett. Med andre ord, proteindiett.

All ros, sier at det er svært effektivt. Mye kilo eller mindre, i et lite tidsintervall. Er forhåpentligvis sikkert? Hva er big deal i Dukan diett? Hva er fenomenet? I denne artikkelen vil du finne svar på disse spørsmålene.

Vi bør starte fra begynnelsen, det vil si: det som er beskrevet diett?

Grunnlaget for dietten er den maksimale grensen av produkter som inneholder karbohydrater (brød, pasta, korn, grønnsaker, frukt, søtsaker) med en samtidig økning i forbruket av protein (kjøtt, fisk, belgfrukter, melkeprodukter).

Alle vet at karbohydrater er forskjellige sukkerarter, som er den viktigste kilden til energi for kroppen, spesielt enkle sukkerarter. I kroppen blir de dekomponeres og deretter i form av glukose (enkle sukker) brukes. Hvis betydelig begrense sitt inntak, vil kroppen måtte levere dem selv selv, slå av inventar (eller folkemunne sett vår fett).

Høyt forbruk av et protein fører til vekttap. Jo mer protein, jo raskere du gå ned i vekt. Dette skjer fordi kroppen trenger å konsumere mye energi å fordøye og utnytte proteiner. Som et resultat, på kort sikt få et betydelig vekttap.

Den slags fargerike, men likevel?

Super! Vi var i stand til å nå dine mål. Men innser vi til hvilken pris? Dukan diett anbefalte mengden protein inntak er altfor høy. Våre nyrer er veldig tung. Blant de organer som ikke liker denne dietten er også leveren, hvor enzymer under dietten hensynsløst hopper opp.

Under omdannelsen av akkumulerte kroppsfett til energi produsert melkesyre og urea, som i sin tur fører til forsuring av kroppen og forstyrrelser i mange viktige funksjoner og cellulære prosesser. Kolesterolet nivået stiger som følge av forbruk av en stor mengde produkter av animalsk opprinnelse.

Denne dietten har også en effekt på humøret. Når vi spiser mindre karbohydrater er utsatt for ulempene som: svakhet, sløvhet, døsighet, som etter en lang tid kan slå inn irritabel og søvnløshet. Også en liten mengde fiber i kosten tette tarmen, noe som resulterer i forstoppelse; og de er sikre fordi de øker sannsynligheten for hemorroider og til og med kolorektal kreft.

Diett, eller trenger jeg?


Mer effektiv, er sunnere og sikkert mer kreativ idé å slanke uten tvil lederen for ernæring kombinert med fysisk aktivitet. Hva du skal spise? Du bør begrense inntaket av enkle sukkerarter, og bli venner med komplekse karbohydrater (hvitt brød, poteter, søtsaker oss erstatte brød hele korn gryn og tykke grønnsaker og frukt beste i rå form).

Sett til side brus og saft søtet med sukker. Tross alt, slukker ingenting tørst så effektivt som mineralvann. Og hvis du ønsker å drikke noe søtt, det invester i 100% juice uten sukker. Det definitivt kommer til oss for helsen.

Hvorfor Dukan diett?

Vi vet alle at dietter er fasjonable, og vi glemmer at kunsten å spise godt er moteriktig. På samme måte som fysisk aktivitet. La oss være moteriktig, men litt annerledes enn alle andre!

Og husk: Hvis du allerede ønsker å gå på en diett, så la det være en diett balansert og designet spesielt for kroppen vår av en erfaren ernæringsfysiolog. Tross alt, er hver enkelt av oss unike, så hvorfor ikke ha en spesiell diett? Bare for oss.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Lett fordøyelig mat

Diett lett å fordøye
Denne dietten er oftest brukt i sykdommer i fordøyelsessystemet, men spiller en viktig rolle også i forebygging av en rekke sykdommer. Lett fordøyelig diett er en enkel modifikasjon av den grunnleggende ernæring. Det er lett fordøyelig, med mindre det er en ekstra indikasjon kosthold bør gi oss den samme totale mengden energi og næringsstoffer som det er i riktig ernæring av friske mennesker.