Hvordan å behandle forstoppelse?

onsdag 18. november 2015

Sunn snacks

Sunn snack ideer


Fra tid til annen alle fanger opp suget etter godbiter. I slike situasjoner velger ofte godteri barer, chips og andre usunne snacks som - i tillegg til høy-kalori - de er fylt med konserveringsmidler og kunstige smaker.

I stedet for å nå for produkter som er av ingen ernæringsmessig verdi, trenger du litt noe som på den ene siden tilfredsstille liten sult, og andre, for å gi kroppen med verdifulle næringsstoffer.

Ferske grønnsaker og frukt er en skattekiste av vitaminer og mineraler. De gir kroppen, blant annet, vitamin B, og vitamin C, A, E, K og pektin, fiber og organiske syrer. Det bør bli vant til å nå nettopp ikke i situasjoner hvor vi trenger å spise noe raskt. Ikke bare frukt som epler, pærer og bananer kan være et alternativ til søtsaker og rask mat, men også grønnsaker, som - spesielt på denne tiden av året - er et vilt.

Partiklene tomater, skiver av squash, kuttet i barer gulrøtter, paprika eller persillerot, kan være en fantastisk snack. Personer som ikke nyte å spise de samme grønnsakene kan berike dem med alle typer dipp og pastaer. Tilhengere av eksotiske smaker bør appellere til svært enkel å tilberede, lime stammer fra Midtøsten kjøkken som hummus eller baba ghanoush.

Derimot vil fans av smaker Balkan smake vegetabilske pasta og sauser, der florerer Balkan, for eksempel. Ajvar, ljutenica eller pinjur. Sistnevnte kan forberede deg, selv om det krever litt tid, og du kan også bruke forberedt med naturlige ingredienser, ferdige pasta og sauser. Et interessant forslag er også dips yoghurt som kan være forberedt når som helst med yoghurt, friske urter og krydder.

Litt noe

Ikke alle ferdige produkter er fylt med konserveringsmidler og forbedrings. Blant dem finner du snacks som vil tilfredsstille sult og fancy godbiter, og forresten er sunt. Bør implementeres i din daglige diett oliven, som er et utmerket tillegg ikke bare for pizza. Du kan spise dem i salater, pasta og rå.

Du kan også forberede dem smak pastaer for brød og rå grønnsaker, for eksempel. Tapenade eller suppe, for å forberede oliven nok, noen ost eller rømme, olivenolje og litt krydder. Oliven er en rik kilde til vitamin A og E, samt enumettede fettsyrer og fiber.

Den perfekte selskapet for olje vil bli fylt drue blader, som denne tiden av året kan bli fremstilt fra friske blader. De kan stappe alt - fetaost, ricotta ost, cottage cheese, ris og så videre.

Nøtter og frø, og noe i stedet


Den unike snack nøtter og frø er at, i tillegg til at det gir kroppen med vitamin E, er en verdifull antioksidant og styrker blodkar. Mangler av vitamin E i kroppen kan føre til irritasjon og svekkelse evne til å konsentrere seg.

Hvis vi føler at en mer klimpring, og nøtter dessverre er ganske høy i kalorier, kan du erstatte stekt i kikerter, som skal tilberedes og deretter blandet med noen tilsetningsstoffer, f.eks. Av honning og kanel eller, i den versjonen krydret med olivenolje, chili og salt og stek i ovnen til de er gyllenbrune kikerter og vil være sprø.

Både fersk frukt og grønnsaker, samt ferdige snacks eller frø er et utmerket alternativ for folk for hvem er det viktig å spise sunt. I tillegg til snacking uten forventning om å oppnå ekstra centimeter i omkrets, de er et utmerket alternativ både til alle typer arrangementer og fester, og i løpet av kvelden med en film eller bok.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar