Hvordan å behandle forstoppelse?

onsdag 18. november 2015

Lite søvn

Problemer med å sove


Lytt til musikk. Lindrende stress å velge musikk av Bach, Vivaldi og Mozart. Lytte Canon i D-dur Pachelbel vel de-stress: redusere angst, lavere blodtrykk og hjertefrekvens også letter søvn.
Gjør deg selv en massasje. For mange mennesker, den mest anti-stress er aktiviteter som er knyttet til kroppen og berøring massasje, avspenningsøvelser (yoga, tai chi).

Vær oppmerksom! Hver dag før du går til sengs ta en self-massasje: sitte rett opp, plasser tuppen av fingrene på venstre hånd rett under brystbenet (på solar plexus), puste dypt 2-3 ganger. Tegne 10 sirkler rundt solar plexus i retning av urviseren.

Sørg for at du lukter godt. Aromaterapi reduserer stress og fremkaller en drøm. Du kan tenne et duftlys, dryss lavendelolje pute.

Aromaer og infusjoner for søvn

Duft og eteriske oljer, som finnes i noen urter berolige og hjelpe deg å sovne. Før du går til sengs ta et bad med lavendel eller eterisk olje kosmetikk, spray lavendel duft i rommet.

Vær oppmerksom! Drikk en kopp brygg med sitronmelisse og humle, som hjelper deg med å sovne, det hindrer våkner opp om natten og lindrer stress.

Forberedelse: 1 ts humle og sitronmelisse blader helle et glass med kokende vann. Brygge 10 minutter.

Dosering: drikke en halv time før sengetid.

En god middag vil hjelpe deg å sovne

Lave nivåer av serotonin og magnesium i kroppen kan også føre til problemer med å sovne.

Vær oppmerksom! Derfor er den siste før sengetid måltid bør være rikt på tryptofan, som skiftes til serotonin. Til middag forberede f.eks. tunfisk salat med sammalt pasta og spiser havregryn cookie.


Elektronikk og søvnløshet


Hvis de lange kveldene arbeider ved datamaskinen eller ser på TV i sengen, kan det også være en årsak til stress hindrer søvnen.

Stirrer på en dataskjerm eller TV-skjerm, kunstig stråling, noe som fører til feilregulering av døgnrytmen.

Vær oppmerksom! Dette er en alvorlig forstyrrelse, og en stor belastning for kroppen. Derfor den beste finish arbeid på datamaskinen i minst tre timer før sengetid. Ikke se på TV i sengen eller ikke bruker nettbrettet. 

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar