Hvordan å behandle forstoppelse?

onsdag 18. november 2015

Gass i magen

Plagsom gasser


Noen matvarer, når fordøyd intensivere denne plagsomme sykdom. Det er også slik at de har evnen til å absorbere gasser og redusere deres kvantitet i tarmen. Annet selv ikke øke problemet, betydelig forringe lukten.


Vær oppmerksom! Det første skrittet til å redusere denne tilstanden er å unngå matvarer som forårsaker gass, og de er hovedsakelig belgfrukter (bønner, soyabønner, linser, erter, bønner), og til og med grønne bønner. Flatulens gjøre alle kål og deres pårørende: blomkål, rosenkål, brokkoli. Tight gass skapende arbeid: løk, purre, neper, reddiker, rødbeter, asparges, kålrabi. Melk og meieri mangel på laktase - det enzymet som fordøyer melkeprotein - i betydelig grad kan forverre dette problemet.

Personer som har sensitiv fordøyelsessystemet i mai i trøbbel etter å ha spist grovt brød (spesielt frisk) og grove grits, samt rå frukt. De tjener ikke dem eller eksotiske retter, fettete, sterkt farget. Det hender at noen reagerer flatulens sukker, f.eks. fruktose fra frukt, saft og honning.

Hvordan kan du hjelpe med problemer med gass?

Det er viktig å måte å spise. Hvis du spiser for fort, er etsing verre, og dette gjelder særlig karbohydrater, hvor "endring" begynner i munnen, under intim blanding med spytt.

Vær oppmerksom! Tarmgass kan øke hvis du røyker sigaretter, og når du snakker under et måltid eller som ofte tygge tyggegummi. Da vil svelge mer luft, og dette er en av komponentene i eksosen.


Luktgasser

Dette problemet, dessverre, er assosiert med lukt. Spist av maten vår gjære. Under fordøyelsen isolert mange av forbindelsene, og de som ikke påvirker lukt, er hydrogen, karbondioksyd og metan.Natomiast ansvarlig for den ubehagelige lukt av hydrogensulfid og andre svovelforbindelser.

Vær oppmerksom! Flere av dem er, jo mer ubehagelige lukteffekter. Mengden av hydrogensulfid avhenger av to ting: Det første er passasjen av inntatt mat gjennom fordøyelsessystemet (jo lengre reise, til mer gass slipper ut, og den andre er mat: det er visse matvarer som bidrar til større gjæring og produksjon av hydrogensulfid Så gjør f.eks dairy,.. inkludert blå ost eller egg.

Hvis du opplever en økning i gassproduksjonen, eller verre de lukter (og dette er ikke relatert til endringen i kostholdet), bør du oppsøke lege, fordi denne situasjonen kan være problemer med tarmene (f.eks. for forstyrrelser av bakterieflora), forstyrrelser i arbeidet i bukspyttkjertelen eller leveren . Du kan ha mer gass når mindre fordøye sukker eller lider av laktoseintoleranse.

Hva vil hjelpe til med luft i magen?


Urter: merian, karve, anis, basilikum, fennikel og einebær - lagt til mat for å lette fordøyelsen og redusere gassproduksjon.

Etter et solid måltid, drikke en infusjon av fennikel, peppermynte, karve eller basilikum (ss urter per kopp vann). Du kan også forberede te med tillegg av et stykke revet ingefær og en teskje honning eller tygge etter å ha spist friske mynteblader og skiver av ingefær.

En varm komprimere på magen: en relaxant arbeid. Effekten vil styrke med te med mynte. Du kan legge ingefær, noe som letter passasjen av gass gjennom tarmen.

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar