Hvordan å behandle forstoppelse?

tirsdag 9. desember 2014

Sunt kosthold

Prinsippene for et sunt kosthold


Følg disse reglene, og deretter gå ned i vekt og unngå yo-yo effekt:

  • kosthold må være balansert, fordi når eliminere fett, karbohydrater eller proteiner, ofte fører til mangel på næringsstoffer;
  • spise regelmessige måltider - det regulerer stoffskiftet;
  • konsumere middag tre timer før sengetid;
  • trygg diett, er som å miste vekt på 0,5-1 kg per uke;
  • kokk måltider alene, fordi bare da er du garantert at ingen skadelige ingredienser;
  • drikk minst 1,5 liter vann om dagen.

Er lavkarbo kosthold er sunt?


Denne kosthold sammen med søtsaker og søt frukt fjerne fra kostholdet brød, pasta, korn og andre kornprodukter.

Husk! Dette er en feil. Karbohydrater inneholder få kalorier (ca. 5 kcal / gram), og er også nødvendig for riktig funksjon av hjernen og muskler.

I begynnelsen av en lavkarbo kosthold bedrer humøret, og alt av det faktum at i deres fravær kroppen produserer ketonlegemer, som gir energi, opphisse, men etter et par dager med denne kosthold det er et overskudd av ketoner og forsuring av kroppen.

Husk! Denne belastningen på nyrene og leveren, noe som resulterer i svakhet og nedsatt stoffskifte.

Gode karbohydrater ikke er for høy i kalorier og deres uttak vil ikke ha et stort vekttap.

Lav-fett kosthold


Inntak av for lite fett hindrer absorpsjon av vitamin D, E og K, som bare oppløses i fett.

Husk! Ofte, for å forbedre konsistensen av produktet, fettet i den produkttypen lys (skummet), f.eks. yoghurt 0% er erstattet med sukker eller glukose-fruktose-sirup, og dette øker brennverdi av produktet. For å gjøre vondt verre, matvarer fra glukose-fruktose sirup fører ikke bare fedme, men også diabetes.

Fettinntaket for en lang tid gir en følelse av metthet (annet enn sukker), og så spiral vind. Etter å spise skummet produktet du fortsatt er sulten, så du kommer på noe å spise, igjen velge "færre kalorier" light-produkter, og så, i stedet for å miste vekt, du jobber for de neste kilo.

Det bør også vite at fettet i pølser er bærer av smak og garantere konsistens, og når fjernet, skinke og pølse smak som papir. Produsenter må liksom erstatte fett og legge til kreative delikatesser stoffer som imiterer den naturlige aroma og kjemiske enhancers.

Husk! 100 g avfettet kjøtt innebærer vanligvis bare 30% av kjøttet, og resten er fyllstoff.

Av disse grunner, selv om det inneholder mindre fett pølsen ikke nødvendigvis inneholde færre kalorier

Husk! Etter å ha skummet kjøtt, ikke bare ikke gå ned i vekt, det kan også "forurense" kroppen kjemi og forstyrre normal metabolisme.

 Altfor restriktiv kosthold


Hoppe over måltider er årsaken til bryteren for å senke kroppens energikrav , som han lærer å fungere til tross for å levere færre kalorier, og hvis du da begynner å spise mer, vil kroppen din undervist av erfaring sette overskuddet i tilfelle du sulte ham igjen.

Husk! Et tegn kan lagre det i fett og så bare få fett igjen.

Mange restriktive dietter anbefaler svart kaffe på tom mage, og det er ikke bra for kroppen. Svart, varm kaffe drukket på tom mage betydelig stimulerer peristaltikken og legger til energi, men disse effektene vare i inntil to kvartalene. Deretter ble blodtrykket faller og følelsen av treghet avkastning.

Husk! Mye lengre og mer alvorlig effekt drikke svart kaffe etter å ha våknet indusere magen til å skille ut mer magesyre som ikke har noe å fordøye (ikke spist frokost), irritere og skade magen veggen.

Slankepreparater


Disse preparatene inneholder ofte koffein, taurin eller guarana, hvis misjon er å akselerere metabolismen og øke kroppstemperaturen til å trappe opp fettforbrenningen.

Husk! Disse stoffene også øke blodtrykket, og det kan profetere og føre til høyt blodtrykk og hjerterytmeforstyrrelser.

Det er bedre å erstatte dem med varmt krydder - som svart pepper, kajennepepper, og gurkemeie. Gi lignende resultater, og ikke skade det kardiovaskulære ordning.

Mangel på søvn føre til vektøkning


Liket av den personen som sover mindre enn åtte timer per dag, har mindre utvinning tid og lavere stoffskifte. Fettvev av en person som ikke får nok søvn produserer mindre leptin, som er et hormon som påvirker sult sentrum. Normale nivåer av leptin i blodet til mannen ro 1-5 ng / dl hos kvinner 7-13 ng / dL.

Husk! Når vi har for lite av det, føler vi sulten og ivrig etter å nå for en matbit, vi begynner å legge på seg ... .. vi falle i fellen - leptin er jo større, jo mer har vi en kroppsfett.

Forhøyede nivåer av hormonet er å informere hjernen om opphopning av energireserver. Da hjernen bør stimulere satiety senter og begynne å brenne fett.

Husk! Dessverre er vedvarende overflødig leptin årsaken til dannelsen av en motstand mot sin handling og som et resultat av mange overvektige mennesker fortsatt har dem, fordi kroppen ikke mottar signaler som gir karakter til utelukkelse av sult.

Studien viste at minst fett samle folk som går å sove regelmessig, hver dag på samme tid. Ulike timer søvn forstyrrer utskillelsen av hormoner, blant annet de som er ansvarlig for følelser av sult og metthetsfølelse.

Frukt kosthold


Et slikt kosthold kan være en felle, fordi de fleste frukt (f.eks druer, aprikoser, epler og pærer) er en rik kilde til fruktose (en enkel sukker), som dramatisk øker nivået av glukose i blodet, og det overskytende (som kan lett skje når du spiser mye frukt ) - blir omdannet til fettsyrer og deponert i fettvev.


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar