Hvordan å behandle forstoppelse?

onsdag 17. desember 2014

Kolesterol HDL

Hvordan å øke gode kolesterolet?


Kolesterol, så ingen, men vi vet alle at det er farlig. Sin overskytende kan tette blodårene og derfor personer med hyperkolesterolemi (høyt kolesterol over 200 mg / dL) bør spise mer grønnsaker, frukt, og unngå fett kjøtt og pølser, oster gul, mold, bearbeidet ost, egg, smør og fløte.

Husk! Noen ganger bare noen få uker med behandling og reduserer dårlige kolesterolet LDL, men reduserer også det gode kolesterolet (HDL) og dårlige nyheter, det gode kolesterolet fordi det hindrer dannelsen av aterosklerotisk plakk, beskytter hjertet.

Jo flere gode kolesterolet i kroppen din, jo sunnere du er :)

Ønsker du å heve nivået av gode kolesterolet?


Du trenger å gå ned i vekt, slutte å røyke, og mest av alt å være mer aktiv.

Husk! Regelmessig mosjon (minst tre ganger i uken i 30 minutter) er den beste måten å heve gode kolesterolet.

Det er også nøkkelen til din diett produkter som lavere dårlige kolesterolet og øke gode.

Du trenger å gå ned i vekt, slutte å røyke, og mest av alt å være mer aktiv.

Husk! Regelmessig mosjon (minst tre ganger i uken i 30 minutter) er den beste måten å heve gode kolesterolet.

Det er også nøkkelen til din diett produkter som lavere dårlige kolesterolet og øke gode.

Avocado øker nivået av det gode kolesterolet


Det er en kilde for monoumettede fettsyrer som holder kolesterol og triglyserider i sjakk. Kalium også gi mye bra for hjertet.

Spiser hver dag i gjennomsnitt fruktområder. Egnet for salater.

Du kan også forberede ham smør: myk moden kjøtt, mos med en gaffel, dryss med sitronsaft, tilsett et fedd hvitløk. Krydre med salt, pepper og smør klar.

Rødvin øker gode kolesterolet


Den beste kilden til helsefremmende stoffer er tørr rødvin, men du må drikke det i moderate mengder (ikke mer enn 1-2 glass om dagen).

Tørr vin inneholder mange flavonoider slik. Resveratrol har antioksidant og anti-inflammatorisk, styrke veggene i blodårene, forbedrer blodsirkulasjonen også.

Marin fisk økning gode kolesterolet


Torsk, såle, lyr, lysing, makrell, laks, er den rikeste kilden til umettede omega-3 fettsyrer, som hindrer dannelse av blodpropper i blodårene.

Husk! Spis 2-3 ganger i uken serverer 100-150 g. Fersk eller frossen fisk bake i folie med grønnsaker uten tilsatt fett eller grill byllen.

Linfrø og valnøtter øke gode kolesterolet


Fiber som finnes i linfrø hindrer opptaket av fett og kolesterol fra mat, regulerer blodsukkeret og sliter med fedme. Frø og nøtter er også en rik kilde til umettede omega-3 fettsyrer.

Takket være antiaterosklerotiske egenskaper, anti-inflammatorisk og anti-tumor. På grunn av den verdifulle fett du ikke kan se, hvis du ikke liker fisk eller spise dem.


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar