Gå til hovedinnhold

Forstoppelse behandling: hva du skal spise og drikke?

Hva du skal spise og drikke for å unngå forstoppelse?

Hvis forstoppelse er duplisert, kan det ikke undervurderes. Om forstoppelse oppstår når avføring skjer mindre enn tre ganger i uken. Årsaken er dårlig muskelsammentrekninger i tykktarmen. De bremse bevegelsen av avføring når det kommer til rektum. Vanligvis er ledsaget av magesmerter og oppblåsthet. Dette er et resultat av for lat tarmen.

Hva kosthold?


Intestinal transitt, den tiden det tar for maten som vi hadde flyttet gjennom fordøyelseskanalen (i en sunn voksen tar vanligvis mindre enn 72 timer).

Husk! De vanligste problemene forbundet med forstoppelse er forårsaket av uregelmessig og dårlig ernæring, utilstrekkelig mengde vann i kosthold, mangel på mosjon, avstå fra altfor hyppig avføring og bruk av avføringsmidler.

Hvordan oppmuntre tarmen til å fungere?


Bare trenger å endre matvaner :)

Først av alt må du lage til kosthold:

  • grovt rugbrød, mer grønnsaker, frukt, frokostblandinger, kefir og yoghurt inneholder levende bakterier.

Måltidene bør være planlagt til faste tider. fortrinnsvis 4-5 ganger om dagen, men små porsjoner. Du må tygge maten sakte, for ikke å svelge luft. Hver dag drikker vi opp til 2 liter mineralvann.

Vi bør også finne tid for en daglig spasertur eller gymnastikk, fordi det bedrer tarmfunksjonen. For å bli kvitt forstoppelse, er det best å slå til diett produkter som stimulerer tarmen til intensivt arbeid, f.eks.:

  • svisker, rosiner, dadler, fiken, lin og solsikkefrø.

Husk! Ofte ettertraktet avføringsmiddel forberedelser klar, og de fleste av dem inneholder syntetiske stoffer som kan fungere negativt på mage-tarmkanalen. Deres misbruk kan føre til diaré overdose, allergisk respons, malabsorpsjon, og selv kolitt. 


Honning for forstoppelse

Etter honning ser vi på en rekke plager. vi vet at det fungerer bra for forstoppelse.

Forberedelse: Løs opp en spiseskje honning i kveld i varmt kokt vann (ikke kokende!) Og la for natten. Drikk i morgen. De regelmessig avføring tilbake etter noen dagers behandling.

Rødbeter og spisskummen for forstoppelse


Rå bete rist på et fint rivjern og legg en teskje malt spisskummen, en teskje olje og en klype salt. hele blanding med hverandre og spise på tom mage 10 spiseskjeer. Forstoppelse bør forsvinne etter 3 dager. Det er også bra å drikke daglig frisk bete juice.

Havre for forstoppelse


I kokende kopp vann legge en teskje smør og hell 1/2 kopp havregryn. Legg en skje med fiber, rosiner, aprikoser, solsikke og gresskarfrø og en spiseskje med kli eller spelt. Hele kokk i noen minutter og spise til frokost.

Linfrø for forstoppelse


Det er en rik kilde til fiber. Linfrø kan legges til grønnsakssuppe. Rist gulrøtter med store øyne, persille, selleri og tre stykke trenerbenken. Hell 1/2 liter vann og kok i 15 minutter. På slutten, tilsett 2 ss linfrø. Spise på tom mage.

Surkål for forstoppelse


Med kronisk forstoppelse er nyttig surfôr, spesielt surkål, som er rik på fiber. Når vi blir lei av forstoppelse, bør du også bruke behandling av surkål juice. Du må drikke et glass drikke en gang om dagen på tom mage.

Svisker for forstoppelse


I tillegg til den søte smaken, har de ernæringsmessige og terapeutiske egenskaper. Det er en rik kilde til fiber, som forbedrer tarmfunksjonen.

Forstoppelse drikke 5 svisker helle en kopp kokende vann og la stå over natten. Morgen for å drikke en brygge og spise plommer.

Tykk korn og grønnsaker for forstoppelse


Fiber renser kroppen for giftstoffer, regulerer fordøyelsessystemet og stimulerer tarmen, hindrer forstoppelse. Mest er det viktig kostfiber (opp til 68 g i 100 g av produktet!), Gryner (veldig tykk som skrog), grovt brød, kli, gulrøtter, epler, erter, bønner, soyabønner, kål, rosenkål og løk.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Lett fordøyelig mat

Diett lett å fordøye
Denne dietten er oftest brukt i sykdommer i fordøyelsessystemet, men spiller en viktig rolle også i forebygging av en rekke sykdommer. Lett fordøyelig diett er en enkel modifikasjon av den grunnleggende ernæring. Det er lett fordøyelig, med mindre det er en ekstra indikasjon kosthold bør gi oss den samme totale mengden energi og næringsstoffer som det er i riktig ernæring av friske mennesker.