Hvordan å behandle forstoppelse?

tirsdag 25. november 2014

Tykktarmskreft

Som ikke true kolorektal kreft?

Hvorfor er kreft i tykktarmen blir så vanlig problem?


Jeg tror alle som er interessert i sunt kosthold. Sunn mat er bare logisk, og hvis vi ønsker å unngå sykdommer og plager. Men knapt noen bryr seg om sunn avføring. Det antas at fjerning av ufordøyd avfall og biprodukter fra forbrenningen er en automatisk prosess uten nødsituasjon.
Husk! I mellomtiden, mengde og kvalitet av fekal utskillelse er mål på helsen din gut og mottakelighet for gastrointestinale sykdommer (inkludert kreft i tarmen).

Det er allment antatt at klemme avføring annenhver dag er helt riktig .... og oppblåsthet toi bare resultere spist bakte bønner eller andre harde fordøyelig mat.

Husk! Ernæringseksperter foreslår at vi bør fritt avføring minst en gang om dagen.

Du ser det er i stor grad fiber, vann og bevegelse er ansvarlig for effektiv drift av tarmen. Dietten av moderne europeere mangler ca. 0,75 kg fiber per måned (beregnet på grunnlag av anbefalinger fra Institute of Medicine av det daglige inntaket av kostfiber).

I kontrast, er kronisk dehydrering en vanlig, men lite omtalte problem. Drikkevarer som forbruker daglig teoretisk skulle gi kroppen med vann, men i praksis er disse drikker inneholder ytterligere dehydratiseringsmidler (f.eks. koffein). Utrolig etter å ha drukket øl utskilles i urinen mer væske enn du drakk. Du kan sjekke det ut.

Europeere bruker i gjennomsnitt 20 minutter per uke for intens trafikk, og bør være minimum 3 timer. En studie utført på 239 pasienter, viste at en daglig 30 minutters rask gange fjerner problemet med forstoppelse i et stort antall tilfeller. Andre funn fra studien viste at fysisk aktive personer er ca 1/3 mindre sårbare for tarmkreft.

Tenk deg: det er 30% lavere risiko.

Antallet pasienter med fordøyelses plager vokser i stor grad på grunn av det faktum at ingen lærer oss hvordan vi skal ta vare på deg selv. Den eneste form for universell helseopplysning annonserer tabletter og farmasøytiske selskaper. Uvitenhet om virkningene av moderne sittende og stressende livsstil og verkende koster meg tyngende helseproblemer.

Hvem bør se på?

  • ikke praktiserer fysiske øvelser;
  • vektig;
  • forbruker store mengder av rødt kjøtt og en liten mengde av grønnsaker, frukt og fiber;
forhold som tilsier en økt risiko for å utvikle tykktarmskreft.

1. Spiser du grønnsaker mindre enn tre ganger om dagen?

Hvordan spise grønnsaker fra plager kolon?

Er det om vitaminer?

Et annet tips er i det andre spørsmålet fra undersøkelsen:

2. Gjør du gjøre fysisk trening minst tre timer i uken?

Hva er forholdet mai øvelse gut?

Hva er forholdet de har grønnsaker og mosjon gut?

Løsningen er ganske enkel: de to tingene påvirker konsistensen av avføring og frekvensen av utflod ham fra tarmen.

Som grønnsaker og trening beskytter mot forstoppelse?


Grønnsaker, frukt og frø er en naturlig og rik kilde til fiber, som gjennomgår en komplisert stoff ikke fordøyd i tarmen. I enkel fiber virker på tarmen som en naturlig børste. Feier rester, og selv bidrar til å rive av det som er fast i tarmen.

Dette er den grunnleggende komponenter i dietten for å opprettholde en ren tarm.

I kontrast, utøver en sterk økning intestinal peristaltikk. Sjokk og trengsler i magen under trening akselerere bevegelse av fekal gjennom tarmen.

En av konklusjonene som du kan trekke er at gratis daglig avføring er trolig sunn tarm. Selvfølgelig, det er ingen diagnose, og etter en grundig analyse av behovet for å rapportere til legen din.

Hvilke symptomer bør spesielt trekke oppmerksomheten din?



Hvis du opplever noen av følgende symptomer begynne å være aktiv:
  • smerte eller en følelse av tyngde i magen;
  • blod i avføring;
  • forstyrrelser av avføring;
  • langvarige fordøyelsessykdommer.

Hvordan å handle?

1. Ta testen for fekal okkult blod (gjøre det minst en gang i året) - dette er en test for å utføre i huset, og kan kjøpes på apotek.

Hvis testen viser seg positiv oppsøke lege umiddelbart.

2. Rens tarmen fra giftstoffer og matrester. Angivelig, kan dagens avføringen være rester av mat selv for en uke siden.

Kan du forestille deg hvordan en negativ effekt på kroppen din kan bli berørt av råtnende matrester i tarmen?

Fra i dag, flere ganger, øke mengden av fiber i kosten. Fiber er i grønnsaker, frukt og frø. I tillegg, for eksempel, begynner å vokse stavgang eller andre aerobic sport (Endurance) -. Gymnastikk, fitness, jogging, disse typer idretter vel bedre peristaltikk.

3. Forebyggende utføre lever rensing leveren steiner.

Husk! En tredje pasient med kolorektal kreft har spredt seg til fjerne organer, hovedsakelig i leveren.

Leveren er en av de mest overarbeidet organ i kroppen din. Ikke rart de er så utsatt for sykdom.


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar