Hvordan å behandle forstoppelse?

onsdag 26. november 2014

Hvordan regne ut BMI?

BMI (Body Mass Index)


BMI (. Dvs Body Mass Index - BMI) er den mest brukte indikator som bestemmer riktig vekt. Det er en rekke indikatorer, men BMI er ansett å være den mest praktiske og er beregnet på samme måte for menn og kvinner.

Formelen for beregning av BMI


BMI skal beregnes etter følgende formel:

BMI = kroppsvekt (kg) delt på høyde kvadrat (meter).

For eksempel, mann eller kvinne 175cm høy (eller 1,75m) veier 70kg.

Følgelig, mens det er BMI?


70 til å bli delt med 1,75 × 1,75 (1,75 × 1,75 = 3,0625), som er 70 delt på 3,0625 og vi får resultatet - 22,857 ..., ikke overdrive med nøyaktighet og anta 22.9.

BMI

  • under 18.5 - undervektig;
  • 18,5 til 24,9 - Vekt korrekt;
  • 25,0 til 29,9 - vektig;
  • 30,0 til 40,0 - fedme;
  • over 40.0 - fedme enorm.


Husk! Hvis din BMI er overvektig, så den neste tingen du trenger å gjøre er å bestemme fedme.

Typer av fedme


På grunn av fordelingen av kroppsfett vi snakker om følgende typer fedme:

Fedme en "pære" - (lår - gluteal)


Forekommer oftere hos kvinner. Fedme hip (som pærer) er en situasjon hvor ekstra folder dannet på hofter og rumpe (så får fett bare kvinner).

Husk! Fra det punktet hvor de ekstra pounds er samlet avhenger av risiko for hjerte- og karsykdommer.


Fedme "eple" - (andre vilkår: abdominal fedme, visceral)


I dette tilfellet blir fettet hovedsakelig ligger innenfor bukhulen. Denne typen fedme påvirker det meste menn.

Husk! I fedme, type "eple" det er en større risiko for sykdom. Ofte er det metabolske forstyrrelser som fører til hypertensjon, koronar hjertesykdom, diabetes og andre kardiovaskulære sykdommer.

Hos postmenopausale kvinner, ved opphør av produksjonen av kvinnelige kjønnshormoner av eggstokkene, blir risikoen for fedme lik hos menn.

Hvordan diagnostisere type fedme?


Det bør brukes følgende målinger som vil hjelpe diagnostisere type fedme og kroppsfett distribusjon vurderes:

  • abdominal omkrets;
  • hip omkrets;
  • WHR beregningen.

Når du vet din størrelse (midje og hofter), kan vi beregne WHR. Det er et veldig enkelt, du må bare stå fritt, skreddermålebånd rundt midjen på sitt smaleste sted, og deretter måle den bredeste punktet av hoftene.

Det neste trinnet er å dele midjeomkretsen med hofteomkrets. Og vi ferdig resultat :)

Husk! WHR = livvidde (cm) \ hofte omkrets (cm)

Riktige resultater bør ikke være høyere enn 0,8 for kvinner og 0,94 for menn. Hvis WHR stiger den lovlige grensen, beviser det abdominal fedme, som er farlig for kroppen.


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar