Gå til hovedinnhold

Forstoppelse symptomer

Når vi snakker om forstoppelse?


Forstoppelse rammer 20-30% av mennesker, men hos personer som er overvektige, vises de i 50-70% av tilfellene.

Husk! Vi forstoppelse oppstår når avføring er mindre enn 3-4 ganger i uken, eller hvis på tross av daglige avføring, gir vi dem med problemer, fordi de er vanskelig, og ofte ledsaget av en følelse av ufullstendig avføring.

Forstoppelse i seg selv er ikke en sykdom, men alltid gi oss et signal om at kroppen vår behandler feil sted til feil stil eller våre liv.

Husk! Problemet (selv om sjenert) kan ikke undervurderes, fordi de ufordøyde rester av mat bør elimineres hittil. Disse vedvare i vår gut bare råtne og bli en gift for kroppen vår, kilden til giftstoffer.

Mennesker som lider av forstoppelse har en "følelse av en full mage", de er ofte irritabel, trøtt og har et redusert immunforsvar.


Husk! Kronisk forstoppelse kan føre til hemorroider, inflammatorisk tarmsykdom og kreft.


Forstoppelse - årsaker

Kan være annerledes.

Disse kan være bl.a.:


  • fibroids, vekster, svulster, nyrestein, gnagsår, hormonelle lidelser, diabetes og depresjon.


Husk! Da bør du begynne behandlingen av eksisterende sykdom, og der det er mulig omfatte andre metoder som kosthold og en sunn livsstil.

Dessuten kan visse medisiner forårsake forstoppelse (f.eks. Jern, betyr for halsbrann som inneholder aluminium, antidepressiva, hypertensive, vanndrivende).

Forstoppelse påvirker ofte gravide kvinner, de syke og eldre løgn.

Husk! Men i de fleste tilfeller er de et resultat av feil livsstil og ernæring.

For mye tid tilbrakt i sittende stilling bremser peristaltikk (boks) tarm. En lignende effekt på disse bevegelsene er røyking.

Også bor i en hast gjør hans. Spesielt morgenrushet ikke anbefales, fordi det er fysiologisk beste tiden å avføring.

Husk! Når det er forstoppelse, er det som regel er fremstilt av den enkleste løsningen, eller avføringsmiddel. Man må huske på at når det anvendes regelmessig, er tarmen ikke lenger følsomme for dets effekter, som vanligvis har en tendens til å øke dosen av midlet, og virkningen av dette vil føre til kronisk forstoppelse


Hva du skal spise og hva som ikke skal spise for å unngå forstoppelse?


Først av alt, må du gi kroppen din med riktig mengde væske, dvs ca. 2-2,5 liter per dag.

Og dessuten, må du begrense slike produkter som:


  • sjokolade, kakao, pærer, bær, alkohol, særlig rødvin, eller godt gjort veldig fet mat, fast food måltider, brus, sukker og hvitt mel (hvitt brød, kjeks, kaker, pasta, pizza, dumplings, pannekaker, etc. ).


Husk! Hvis forstoppelse ledsaget av oppblåst mage og smerter, så bør du unngå flatulens grønnsaker, frukt med hud, umoden, tørket eller med små spiselige frø som jordbær og rips og gule oster.

Og med hjelp vil komme når store mengder grønnsaker og frukt.

Men de må være fragmentert og ikke i rå form. De kan steames kokk, stek, bake, blanch.

I dette tilfellet bør det også være å spise: spise grove gryn, kli og hel-hvete brød (best spist blandet).

Personer med forstoppelse uten oppblåsthet, anbefales det at en rekke grønnsaker og frukt også rå, hele korn, kli og linfrø,

Husk! En slik diett bør alltid være gradvis introdusert til tarmen kan bli vant til den økte mengden av fiber.

Vel, har du å bli satt i bevegelse, som er et viktig element i kampen mot forstoppelse. Det beste vil være her å gå og mageøvelser.

Det bør også supplere sin diett med fiber (supplement).

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Lett fordøyelig mat

Diett lett å fordøye
Denne dietten er oftest brukt i sykdommer i fordøyelsessystemet, men spiller en viktig rolle også i forebygging av en rekke sykdommer. Lett fordøyelig diett er en enkel modifikasjon av den grunnleggende ernæring. Det er lett fordøyelig, med mindre det er en ekstra indikasjon kosthold bør gi oss den samme totale mengden energi og næringsstoffer som det er i riktig ernæring av friske mennesker.