Hvordan å behandle forstoppelse?

tirsdag 25. november 2014

Forstoppelse behandling: fysisk aktivitet

Bevegelse hjelper med forstoppelse


Stimulerer tarm bevegelse og forskyvning av mageinnhold inn i tykktarmen. Av denne grunn er fysisk aktivitet en effektiv forebygging av forstoppelse og fremgangsmåten for deres eliminering.

Her er den beste aerob trening (løping, sit-ups, sykkel, intensive gymnastikk) utført i morgen. Dette vil stimulere stoffskiftet, som vil operere problemfritt hele dagen.

I tilfelle av øvelsen vil være de mest effektive øvelser membranen og magemusklene (sammentrekningene øker trykket i bukhulen) - en populær crunches og sakser ..

Øvelser anbefales for forstoppelse


Øvelse 1: Ligg på ryggen, plasserer hendene fritt langs kroppen, vertikalt løft høyre ben, lavere til gulvet. Gjør så det samme med venstre ben.

Gjenta handlingen serien flere ganger.

Øvelse 2: Ligg på ryggen, uten hender, prøv å heve stammen til stillingen sittende stilling. Len deg tilbake på gulvet.

Handling gjenta flere ganger.

En kald kompress for forstoppelse



Det er en veldig effektiv måte med en svekket peristaltikk.

Du trenger en lin håndkle 40 x 190 cm, en bomull håndkle 50 x 190 cm, et stykke ulltøy 45 × 190 cm.

Innskudd lin håndkle flere ganger, bløt i kaldt vann og vri på det sterkeste. Sett det på magen på en slik måte at navlen var i midten, og deretter bruke et håndkle, bomull og ull stoff.

Ligge i overkant av 45-60 minutter, til du føler deg bedre.

Kontraindikasjoner: menstruasjon.

Husk at avføring frekvens hos friske mennesker er forskjellige. Det antas at utslippet er fra 2-3 ganger om dagen til 3 ganger per uke. Når avføring er sjeldne, hard avføring, og ubehag av ufullstendig tarmtømming - vi snakker om forstoppelse.


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar